Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria Jensen - 9 oktober 2012 14:09

Hej!

Har nyss gjort min favoritdryck här hemma: Chai latte :)


   


Jag gjorde såhär: Värmde upp lattemjölk och en matsked chai te och sedan 1msk Hermesetassocker (jag ville inte ha vanligt socker då jag vill dra in på kalorierna :-P) vispa kraftigt under tiden den värms. Häll sedan upp i en stor lattemugg och ha en sil som tar bort te resterna :) och häll sedan på lite kanel :) Mums!!!

Av Maria Jensen - 9 oktober 2012 08:39

Hej!

Jag har nu skaffat en ny mailadress om någon skulle vilja kontakta mig:


mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

 

 

Av Maria Jensen - 8 oktober 2012 21:11

 


* dubbelnougat

* 100gram vit blockchoklad

* 1msk av  DENNA chocolate frosting


1. Skiva små bitar av nougaten och lägg dem i varje pralinform.

2. Smält övriga ingredienser i en skål över ett hett vattenbad och fyll sedan formarna med denna smaskiga smet :)

3. Sen in i kylskåpet med formen och låt stå där i ett par timmar. Tryck sedan ut dem och ät upp, hihi ;)

Av Maria Jensen - 8 oktober 2012 14:18

Köpte ett nytt te, perfekt nu till hösten, ett chai-te med starka goda kryddor :)

 

Av Maria Jensen - 8 oktober 2012 14:07

hej

Den 25/10 ska jag på chokladprovning på Chocolatte här hemma i Karlskrona :) Det ska bli så himla skoj! Det ser jag verkligen framemot :)

 

Sen har jag fyndat den bästa boken om choklad och den är skriven av mästaren Jan Hedh!

 

Av Maria Jensen - 8 oktober 2012 13:58

hej

var inne i min favoritbutik ENKLA här i Karlskrona och köpte nya fina bakformar:

         


Så himla fina <3

Av Maria Jensen - 8 oktober 2012 13:49

 

Denna tjusiga sparbössa köpte jag idag på Simsalabim i Karlskrona :) Dem för övrigt är ju återförsäljare till Panduro...kommer göra en beställning där snart ang ett projekt jag har :)

Av Maria Jensen - 8 oktober 2012 08:38

hej

Idag ska jag göra lite chokladpraliner igen, det blir en med vit choklad och nougat (den jag gjort innan, hihi...) och sen blir det en annan med sylt i :) spännande! Ska nog även testa o göra en med kardemumma o kanel o ingefära- dvs en chai-pralin! Så spännande!


Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards