Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Maria Jensen - 15 oktober 2012 14:00

 

ca 20-22st


* 150gram margarin

* 3st ägg

* 3,5dl strösocker

* 3tsk vaniljsocker

* en nypa salt

* 6msk kakao

* 3dl vetemjöl (det går lika bra o använda mjölmix i samma mängd!!)

* 1tsk bakpulver


garnering:

* hackad vit choklad

* mandelflarn

* hackade nötter


1. Smält matfettet och låt det svalna.

2. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt sedan siktat: vaniljsocker, kakaopulver, mjöl och bakpulvret. Sedan saltet. Vänd till sist i matfettet.

3. Ställ muffinsformar i en muffinsplåt. Fyll formarna till hälften med smet och garnera sedan varje muffins med vit choklad och nötterna.

4. In i nedre delen av ugnen, 225grader i ca 10min.


Av Maria Jensen - 15 oktober 2012 08:47

hej

Har precis sett klart avsnitt 4 av Hela Sverige bakar! Jättebra avsnitt :) 


Paradbaket: Då skulle deltagarna göra småkakor, 3 sorters.


Och självklart ger jag mina top 7 sorters kakor (utan inbördes ordning)  med bilder och recept:


 

Christinas korintkakor (kakorna till vänster på bilden) HÄR är receptet :)



 

Ronnies bondkakor (kakorna i mitten på bilden) HÄR är receptet :)



Emelies saffranskakor, dock fanns det ingen bild på dem men HÄR har ni receptet :)





 

Elins småkakor med choklad, minkola och aprikos. HÄR har ni receptet :) Jag gillade ALLA Elins kakor, fina och dem bästa enligt mig!



 

Josephines chokladkakor :) Dem till höger på bilden :) HÄR har ni receptet :)



Till den tekniska utmaningen skulle deltagarna göra biskvier. Dem lyckades otroligt bra. Men som vanligt klarade sig paulo undan... jag tycker verkligen inte han ska få vara kvar. Han misslyckas gång på gång... suck! Sen tycker jag inte heller att Martin ska vara kvar, tycker verkligen inte han är en duktig hemmabagare, jag känner inte den här passionen hos honom som dem andra har. Då har faktiskt Paulo passion! det ska han ha cred för :) Sen gör ju Josephine så fina bakverk. MEN... allt så vara så himla perfekt och amerikanskt hela tiden... otroligt tråkigt enligt mig... ska jag köpa en koknok sen så vill jag ha mer svenskt i den än amerikanskt :) 


Min favorit i tävlingen är fortfarande Elin :)


Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards