Alla inlägg under januari 2013

Av Maria Jensen - 20 januari 2013 09:47

Glöm inte bort min facebookgrupp:


Maria Elisabeth´s Skafferi http://www.facebook.com/groups/159237084091261/


:)

Av Maria Jensen - 19 januari 2013 08:11

Hej

Nu har jag ännu en gång provsmakat massa choklad. Även denna gång har jag köpt den på Chocolatte här i Karlskrona.


 

Massa fin choklad :)


 

choklad med 64% kakaohalt: god men inte så mkt mer. Ger den betyg 2 av 5


 

Choklad med 70% kakaohalt: inte alls god! Jag har smakat choklad med högre kakaohalt så det har inget med kakaohalten att göra. Ger betyg 1 av 5


 

choklad med 66% kakaohalt: Denn gillade jag! Otroligt knaprig och krispig. En ny favorit! Betyg 4 av 5 :)


 

Choklad från Malmö chokladfabrik 1888 med smak av lingon och en kakaohalt på 65%: Min nya favorit!!! Så himla god och lagom svag smak av lingon. Betyg 4 av 5


 

Chokladbräck med havssalt: usch! Alldeles för mycket havssalt, jag spottade ut den. Den får 0 av 5 i betyg.


 

Fina praliner, alla var jättegoda! Julpralinerna (dem tre till höger) hade alla i princip samma fyllning, dem var goda men det hade varit roligare om dem hade olika fyllningar.


 

Julpralin: pepparkaka


 

Julpralin: glögg


 

Julpralin: saffran


 

Min favoritpralin ever! Denna brukar jag köpa :) Pralin: passionsfruktstryffel :)


 

Av Maria Jensen - 18 januari 2013 18:04

 

Har köpt massa fin choklad som jag ska provsmaka sen :) Jag är otroligt förväntansfull och fler bilder och betyg kommer sen :)

Av Maria Jensen - 13 januari 2013 11:33

hej!

Nästa helg ska jag köpa mig massa goda chokladsorter och testa tänkte jag. Jag ska ta en tur till ChocoLatte här i Karlskrona och köpa lite olika chokladsorter och praliner :) Dem har ett så otroligt bra utbud! Jag få se hur mkt det blir :) Mörk choklad dock! Jag tycker att det är så mkt godare :) Mjökchoklad är alldeles för sött och även vit choklad. Det är gott men jag är mer för mörk choklad. Bilder och betyg kommer självklart upp när jag provsmakat dem :)


Annars framöver så ska jag förhoppningsvis få göra en bröllopstårta till ett bröllop i sommar :) Det känns otroligt spännande! Jag hoppas brudparet gillar choklad ;)

Av Maria Jensen - 7 januari 2013 20:55

Hej!

Jag har nu testat 2 st nya mörka choklader:


 



 

Choklad 1888 från Malmö Chokladfabrik med smak av kardemumma och en kakaohalt på 65%: Denna var vädligt god och krispig. Det är ju självklart krossade kardemummakärnor på :) Detta var även min sambos favorit :) Jag ger denna betyg 3,5 av 5 



 

Sacha: En choklad med en kakaohalt på 72% och smak av chili och kanel. denna var dessutom ekologisk! Denna är en bland de godaste chokladerna jag smakat! Vilken smaksensation!!Man känner en tydlig smak av chilin, det enda är att jag hade velat haft liiiite mer kanel smak.  Den får 4.5 av 5!

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards