Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Maria Jensen - 1 oktober 2012 21:27

Hej!

Då har jag precis sett avsnitt 2 av hela Sverige bakar och första delen av programmet så får ju deltagarna göra sitt parad nummer av ett speciellt bakverk och denna gången handlade det om cupcakes.

Mina top tre på cupcakes var följande:


Ronnie Nilsson: Päron- och mint muffins

 

Päron- och mint muffinsen är dem längst upp till vänster. HÄR hittar ni receptet :)

 

 


Maria Ahlin: Semmelcupcakes och Lingon- och pepparkakscupcakes

 

Längst bak är lingon- och pepparkakscupcakesen och i mitten är semmelcupcakesen. HÄR hittar ni recepten :)

Maria är faktiskt min favorit i tävlingen :)




Sen i andra delen av programmet så är det en teknisk utmaning. Deltagarna får ett recept men kruxet är att dem vet inte hur själva tillagningen ska gå till, dem får bara mått på ingredienserna. Denna gången skulle dem baka Drömtårta. Drömtårta är en choklad-rulltårta med smörkräm. Jag har själv gjort den en gång och det är så himla gott! Jag blev faktiskt förvånad att så många av deltagarna i programmet inte visste ens vad en drömtårta var eller hur det tillagades. Drömtårta är ju en klassiker!

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards