Alla inlägg under juni 2012

Av Maria Jensen - 22 juni 2012 11:43

Det behövs:

* rabarber (ca 5-6dl rabarber i bitar)

* vatten

* ca 5dl strösocker


1. Häll rabarber bitarna (rabarberstjälkar som du sköljt och hackat i bitar) i en stor kastrull och häll vatten så det precis täcker rabarberna och häll i sockret. Koka upp. Mosa sedan rabarberna lite grann.

2. Låt koka i  ca 10min, sila sedan saften från rabarberna och låt sedan svalna.

3. Häll upp i en fin gammaldags glasflaska :) Detta är en perfekt present och ge bort :)


           


Av Maria Jensen - 20 juni 2012 20:25

Hej på er alla mat- och bakglada!

Jag skulle bakat igår men vi fick problem med bilen och vi har haft det rätt stressigt.


I helgen ska vi res bort och jag kommer laga en massa gott så som: grillade vildsvins revben, kotletter, grönsaksgratäng, rabarberkräm mm... Jag kommer att ta bilder och skriva recept och delge er detta när jag kommer hem igen ;)

Av Maria Jensen - 18 juni 2012 21:13

Hej!

I helgen ska vi iväg och då vill man ju ha med sig en god fikakorg/matsäck... frågan e vad man ska ha med sig... hmm... Jag tänkte göra lite gott citronvatten och en kaffetermos...men vad ska man mer ha? Jag ska baka nåt imorgon tänkte jag men vill baka nåt som är lite nyttigare...inte mycket fett i och heller inte så mycket socker... hmm... detta tåls att tänka på... ;) resultat får ni se imorgon :)

Av Maria Jensen - 17 juni 2012 13:43

Nu har vi packat fika korgen:

 

Kaffe, en flaska med citronvatten, kanelbullar, muffins och äpplen <3

Av Maria Jensen - 15 juni 2012 13:30

 

Ikväll är vi bortbjudna på middag (har hört att det ska serveras flygande Jacob) och fotboll :) heja Sverige! Och detta goda rödvin har jag valt att ta med. har druckit det innan och är väldigt gott! Ett spansk rödvin, 13% och passar jättebra som sällskapsdryck. har en smak av röda bär och kostar endast 53kr. Rött vin passar ju bäst till kött och vitt vin till skaldjur. Jag tycker absolut inte om vitt vin, inte nu längre. Rött vin är så mycket godare!

Av Maria Jensen - 15 juni 2012 12:54

 

Dessa älskar jag :) Så himla fint mönster och dessa har jag fyndat på Röda Korsets second hand i Kalmar och i Karlskrona.

Av Maria Jensen - 15 juni 2012 10:27

 

Av Maria Jensen - 15 juni 2012 07:53

God morgon!

Igår när jag bakade de glutenfria kanelbullarna så använde jag fiberhusk i degen för första gången. Fy satan vad bra bullarna blev! Dem blev precis som "vanliga" bullar. Min sambo var riktigt nöjd och dessa var dem bästa bullarna jag gjort och bullarna jäste! Mina andra glutenfria bullar jag gjort har inte jäst alls! Fiberhusk är det bästa jag någonsin upptäckt :) Nu kan jag baka ALLT! Innan har jag inte vågat testa på och baka allt glutenfritt för det jäser inte eller så går bakverken sönder osv... men med fiberhusk i degen blir bakverken precis som vanliga :) Jag är så himla nöjd!


 

Min påse jag köpte igår var på 100 gram tror jag och kostade 24spänn... inte så billigt men det bästa köp jag någonsin gjort! Ni märker ingen skillnad på vanliga och glutenfria bakverk när man har fiberhusk i. It´s a revolution!!!! :)

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards