Alla inlägg under februari 2014

Av Maria Jensen - 28 februari 2014 22:53

 

Bakat mitt absoluta favoritknäcke! Så himla gott! Är dessutom glutenfritt  Här kommer receptet: 2dl majsmjöl, 1dl solrosfrön, 1dl sesamfrön, 0.5dl linfrön, 0.5dl rapsolja (men jag tog dock olivolja för jag hade ingen rapsolja hemma o det blev jättegott!), 2dl kokhett vatten. Blanda alla ingredienser och tryck ihop till en deg. Platta sedan ut degen tunnt över en plåt med bakplåtspapper. Strö över lite flingsalt (tryck gärna i flingsaltet så det fastnar). In i mitten av ugnen i ca 50min i 150grader. Låt sedan svalna och bryt det sen i lagom stora bitar. Så mumsigt!  

Av Maria Jensen - 28 februari 2014 20:36

 

Recept:

* 100gram smör

* 1,5dl stevia strö

* 3msk kakao

* 1tsk vaniljsocker (det är så pass lite vaniljsocker så jag tycker man kan säga att receptet är sockerfritt)

* 3msk kallt kaffe

* 5dl glutenfria havregryn


Blanda alla ingredienser och rulla sedan till bollar och rulla i kokos. In i kylen en stund. Mums!! :-)

Av Maria Jensen - 25 februari 2014 15:01

hej

Nu var det ett tag sen ni fick se nåt ang min servis som jag började samla på för ca ett år sen. I servisen har jag nu sammanlagt:

* 5st assietter 

* 3st kaffe-/tekoppar med fat

* 2st djupa frukosttallrikar

* en stor tekopp med fat

* tekanna


Här kommer bilder på allt:

   

           

   

Av Maria Jensen - 25 februari 2014 14:17

Mumsigaste kladdkakan någonsin!


* 2ägg

* 2,5dl socker

* 4msk kakao

* 2tsk vaniljsocker

* 100gram smör

* 1dl mjöl

* en nypa salt


1. Sätt ugnen på 175grader.

2. Smörj o bröa en form.

3. Smält smöret i en kastrull.

4. Vispa ägg och socker poröst och blanda sedan försiktigt i övriga ingredienser.

5. Häll smeten i formen sedan in i mitten av ugnen i ca 15-20min.


Mums! Kladdkaka tycker jag är en bland dem bästa bakverken att bjuda på när man får oväntat besök. Går otroligt fort att ordna :-) 


 


Av Maria Jensen - 23 februari 2014 22:22

hej på er!


Åååhh vad jag saknat min bakning den senaste tiden! Jag mår som bäst när jag får baka och vara kreativ :-) Har massa gott jag vill baka och härnäst blir det såklart kanelbullar! Evigheter sen jag bakade det ;-) Sen är även lite bröd inplanerat att baka, både glutenfritt och icke glutenfritt :-)


hugs and kisses

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards