Alla inlägg den 25 november 2012

Av Maria Jensen - 25 november 2012 17:14

hej!

Har nu sett sista avsnittet av Hela Sverige Bakar och vilka otroligt duktiga finalister det var!! Allihopa var så duktiga och jag kände mig stolt. Vinnaren blev Christina och det tyckte jag var ett otroligt bra val! Jag är så nöjd.


I paradbaket skulle dem baka en bröllopstårta och här kommer alla tre:


 

Christinas vinnartårta. HÄR har ni receptet :) Hennes tårta innehöll lemoncurd och kokosfrosting. Jag tyckte mycket om denna tårta men den var inte min favorit, denna kommer å plats 2. Men otroligt vacker och fin :)



 

Ronnies tårta! Min favorit :) HÄR har ni receptet :) Denna var den vackraste och finaste tårtan. Denna skulle jag vilja ha på mitt bröllop :) Den innehåller jordgubbar, marscapone och granatäpple. Otroligt vacker!!!



 

Josephines tårta. HÄR har ni receptet :) Denna tårta innehåller grönt äpple, kiwi och lime. Denna tårta föll inte alls mig i smaken... alldeles fför mkt o ingen enkelhet alls... näe tummen ner för denna!



Sen fick dem en teknisk utmaning som jag tyckte kändes lite tråkig. Dem fick varsin tårta som dem skulle dekorera med sockrade blommor och smält choklad och spunnet socker och allt skulle dem göra själva. Lite tråkigt...men jag som inte är så insatt i dekorering lärde mig ett och annat ;)


Så himla bra säsong av Hela Sverige Bakar. Själv har jag skickat in en anmälan till nästa säsong...håll tummarna!!! hihi.... I dagarna kommer det förresten ett blogginlägg med mina favoritrecept från hela Sverige Bakar :)

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards