Alla inlägg den 17 november 2012

Av Maria Jensen - 17 november 2012 18:12

Hej!

Nu har jag då sett avsnitt 9, semifinalen av Hela Sverige Bakar! Gud va spännande det var... jag hoppades på att Josephine skulle åka ut men så blev det icke. Min favorit Elin åkte ut... :( Jag tycker det var så tråkigt!!!!! Varför åkte hon ut? Jag tycker verkligen inte att hon förtjänade det... Visst alla som är kvar e skitbra men dem jag hejar på är Christina och Ronnie :) Josephine har tyvärr lite väl mkt amerikanskt inspirerat i sina bakverk och det är så satans tråkigt...men visst, hon e riktigt duktig hon me :)


I paradbaket skulle alla deltagarna baka Petit Choux, tre sorters. Nu när det inte är så många deltagare kvar så väljer jag att lägga ut alla men även nämna vilka som var mina favoriter :)



 

Josephine, HÄR har ni recepten :) Hon gjorde en sort med lime som jag tyckte verkade goda :)



 

Christina, HÄR har ni recepten :) Hon gjorde en sort med rosblad på och det såg gudomligt gott ut!!!



 

Ronnie, HÄR har ni receptet :) Han hade en med ros- och pistage smak :) Jag är ju så himla svag för bakverk med smak av pistage...mmmmmm :)



 

Elin, HÄR har ni hennes recept :) Hon gjorde en med lingon och baileys, så himla perfekta kombinationer :)



Sen i den tekniska utmaningen så skulle deltagarna baka en budapeststubbe. Detta är en bland det godaste bakverk som finns och den är glutenfri!!! :) Alla deltagarna tyckte jag lyckades skitbra... men sen fick dem en extra överraskning: dem skulle dekorera den och det fick dem inte från början :-P Ronnie lyckades bäst med sin dekorering...sämst med sin dekorering var Josephine, hon dekorerade en av sina stubbar med massa grädde... 



Nästa avsnitt e det final!!! wiiiiiieeeeeee :) Då ska dem göra varsin bröllopstårta :)



Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards