Alla inlägg den 2 november 2012

Av Maria Jensen - 2 november 2012 09:03

Hej

Har nyss sett 7:e avsnittet av Hela Sverige Bakar. Denna gången var temat Pajer! I paradbaket skulle deltagarna baka en dessertpaj med ett lock och somrig fyllning. Många gjorde paj med äpplen... och det tycker jag är mer höst/vinter.


Här kommer mina favoriter:


 

Elins äppelpaj. HÄR har ni receptet. Jag tycker precis som juryn att den är för hög för att kallas paj och är en mer äppelkaka.



 

Emelies äppelpaj med mandelmassa och pistage. HÄR har ni receptet. Denna paj var min absoluta favorit!!!! Mums :) Tror minsann jag ska testa den nån gång :)



 

Christinas björnbärs- och persikopaj. HÄR har ni receptet. Christina blev också veckans stjärnbagare!!! :)


Sen var den tekniska utmaningen att baka en toscapaj. Det som är så gott!!! Sen var det många som inte visste var en toscapaj var eller inte hade smakat en sån innan... herre gud... jag tycker det är lite dåligt. Okej att man inte vet ju den ska tillagas men man vet väl för i helvete hur en tosca paj ser ut och smakar? Sen åkte ju Martin ut!! Äntligen!!! Han har varit dålig genom hela tävlingen, fattar verkligen inte vad han hade där o göra... Dem som är kvar nu är riktigt bra! Den enda jag har nåt emot är väl Josephine...Hon är jätteduktig men hon är så insatt och inriktad i de amerikanska bakverken och det tycker jag är tråkigt. Detta handlar om mer svenska bakverk och då tycker jag att de andra deltagarna är bättre.


Nästa vecka är det desserter!! :) Bara tre avsnitt kvar! Kommer sen ha ett inlägg där jag listar alla mina favorit bakverk gjorda av deltagarna :)

 

Sen tror jag att den som vinner hela skiten e mellan Christina, Ronnie och Josephine. Jag hejar på Ronnie och Christina!

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards