Alla inlägg den 23 november 2012

Av Maria Jensen - 23 november 2012 18:41

Hej

Jag har köpt hem massa god choklad som jag nu smakat och det är så mumsigt :) Sen blev det även ett gott starkvin, det ska man ha till mörk choklad :)

 

Lakrits bräck från ChocoLatte i Karlskrona. Riktigt gott och jag älskar kombinationen saltlakrits och choklad! Det trodde jag aldrig :) Betyg 3 av 5


   

Kardemumma bräck, köpt på ChocoLatte i Karlskrona. Jag älskar kardemumma och detta var otroligt gott!! Betyg 3 av 5


   

Passionstryffel praliner från ChocoLatte i Karlskrona. Mina favoriter!! Så himla goda och syrliga :) Betyg 5 av 5


   

Earl grey pralin, köpt på ChocoLatte i Karlskrona. Konstig smak, men god. Känns som man äter the...hehehe... betyg 2 av 5, godkänd!


   

Choklad med 70% kakaohalt: 1888 från Malmö Chokladfabrik, köpt på Kahls The och Kaffehandel i Kalmar. Dyr men god choklad. Denna är min favorit bland mörka choklader (utan smak). Betyg 4 av 5


   

Ölandschoklad med havssalt, köpt på Kahls The och Kaffehandel i Kalmar. Jag har även här varit skeptisk... choklad + havssalt? hmmm... men ack så gott!!! Ny favorit i munnen ;) Betyg 2,5 av 5



     

Starkvin från Cypern. Jättegott till mörk choklad :)


  

Ny tidning från England som jag köpt på Pressbyrån. Spännande med lite nytt och inspirerande :)



         

Av Maria Jensen - 23 november 2012 11:15

Grattis till Christina som vann Hela Sverige Bakar igår!!  Jag har dock ej sett avsnittet ännu eftersom jag jobbade :) Så bilder och en recension av vad jag tyckte om programmet kommer senare :D


Här ser ni hennes bakbok som kommer ut idag! Så den ska jag ha :D

  

HÄR  finns info om Christina och hennes bakbok :)


Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards