Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Maria Jensen - 11 mars 2013 14:51

Hej

Nu har jag sett avsnitt 2 och avsnittet handlade om pajer!


Dem har tre utmaningar. den första utmaningen är signatur baket och då skulle deltagarna baka en quiche- en matig smördeg, en matpaj med äggstamning. Något som domarna kollar på är att pajskalet ska vara fint och väl gräddat! Och sen ska pajen ha en välbalanserad och inte ha för mycket smaker.

Mina favoriter var:

* Janet: cheddar och grönsaker

* Urvanhi: krabba, koriander och kokos


Den äckligaste var Hollys och den innehöll pesto. Pesto för mig är ett tillbehör och inte någon fyllning till en paj!


Lite tips ang pajer:

* förgrädda pajskalet: nagga det och lägg sedan folie och sedan bönor som tynger ner foliet på pajen och sedan in i ugnen :)

* När man snurrar skalet i ugnen blir det mer jämnt gräddat.


Utmaning nummer 2: den tekniska utmaningen. Då skulle deltagarna baka Mary Berrys Citronpaj (tarte aux citron). man ska baka paj för hand och inte i maskin, man ska känna sig paj deg och arbeta med den lagom mycket.


Utmaning nummer 3: mini mördergsbakelser. dem skulle baka 24st och 2 sorter. Dessutom måste dem se likadana ut!

Mina favoriter:

* Joanne: honung-mandel

* Janet: choklad-körsbär

* Holly: Choklad-pistage och tryffel

* Simon: choklad-ingefära

* Jason: min-choklad

* Urvanhi: fläder

Många som jag gillade!!! :)


Veckans stjärnbagare: Jason

Åkte ut: Simon.


Fast jag tycker att Rob ska åka ut snart, han är en katastrof och har inte imponerat på mig alls!

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards