Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Maria Jensen - 6 juli 2013 18:44

När vi var i Ystad hittade jag en helt underbar butik med choklad, Saedéns hette dem :-)


 

Påsarna högst upp är kakaobitar med rörsocker och det är sååååå sjukt gott! Man kan ha det på filen, yoghurten, i muslin mm... mums!!!


Pralinerna har jag smakat nu och dem var jättegoda! Men Ölands choklad är mycket godare :-)

Pralin 1: den vita, är en champagnetryffel. Denna får 5 av 5 av mig och den var riktigt god och den smälte i munnen.

Pralin 2: den rosa, hallon, den var otroligt syrlig och god. Den får 3 av 5

Sen har jag tyvärr glömt var dem andra hade för smaker men dem får alla samma betyg: 2 av 5. Dem var goda men inget speciellt och inget halleluja moment :-P

Av Maria Jensen - 6 juli 2013 18:35

Nu när jag varit en vecka på Österlen så bara måste jag besöka alla dessa härliga gårdsbutiker :-)


   

Ingelsta Kalkon


   

Olof Viktors


   

Gunnarshögs gårdsbutik


   

Kiviks Musteri


   

Eternellgården


   

Ännu ett besök på Olof Viktors


  

Det blev en hel del! Dock är pralinerna o chokladen till vänster från en chokladbutik i Ystad men det kommer mer info om det i nästa inlägg ;-)


Av Maria Jensen - 6 juli 2013 17:48

hej!

Nu när jag var i Skåne på semester så passade jag på att fynda lite fint på loppis:


     

Av Maria Jensen - 6 juli 2013 17:46

 

När jag var i stugan vi hyrde i Skåne så bakade jag en jättegod rabarber och hallonpaj :-) Jag gör nästan alltid samma recept på paj så gå bara in i kategorin "pajer" så hittar ni recept :-)

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards