Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Nästa helg...då minsann!

Av Maria Jensen - 13 januari 2013 11:33

hej!

Nästa helg ska jag köpa mig massa goda chokladsorter och testa tänkte jag. Jag ska ta en tur till ChocoLatte här i Karlskrona och köpa lite olika chokladsorter och praliner :) Dem har ett så otroligt bra utbud! Jag få se hur mkt det blir :) Mörk choklad dock! Jag tycker att det är så mkt godare :) Mjökchoklad är alldeles för sött och även vit choklad. Det är gott men jag är mer för mörk choklad. Bilder och betyg kommer självklart upp när jag provsmakat dem :)


Annars framöver så ska jag förhoppningsvis få göra en bröllopstårta till ett bröllop i sommar :) Det känns otroligt spännande! Jag hoppas brudparet gillar choklad ;)

 
 
Cornelia

Cornelia

13 januari 2013 13:54

Hej, vilken fin blogg du har!! Jag älskar också att baka och choklad är det bästa jag vet typ! Nu kanske det lät lite konstigt men ja ändå;)
Du får gjärna kolla in min blogg också där ajg skriver om min vardag och de:)
Krami

http://corneliianordin.bloggplatsen.se

Maria Jensen

13 januari 2013 14:14

ÅÅhh tusen tack :) :) Jag ska absolut kolla in din blogg :) Tack för titten o den fina kommentaren :) kram

 
Lovisa

Lovisa

14 januari 2013 17:03

Jag har just hittat din blogg och kopierat några recept på glutenfritt. Är gluten och hittar aldrig bra recept, men nu ska jag allt kolla in här ofta! Din blogg är jättebra!! :)

http://www.tecknaren.devote.se

Maria Jensen

18 januari 2013 18:03

hej, ååhh vad glad jag blir!! Bara kopiera hur mkt recept du vill och har du frågor eller vill ha annat tips så bara skriv :) Tusen tack :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Jensen - 12 oktober 2014 12:56

hej Nu när jag var i Tidaholm och hälsade på en kompis så fyndade jag en jättefin minimuffins plåt/form för 69spänn på Netto ;-) Som hittat! Tyvärr har jag ej nån bild men gå in på min instagram: mariaelisabethsskafferi :-)   Annars så håller j...

Av Maria Jensen - 22 september 2014 11:49

hej! Nu ligger man hemma och är förkyld...perfekt tillfälle att planera höstens och vinterns bakning! :-D   Först och främst ska det planeras för julens bakning och jag kommer vilja testa mig på och baka ett julknäcke, har köpt en såndär kavel ...

Av Maria Jensen - 21 september 2014 21:37

hej på er!!   Längesen jag skrev nåt här nu! Jag har saknat min bakning något enormt mkt men jag har inte haft så mkt inspiration... Min största inspiration till bakningen, min mormor, gick bort i januari iår... Otroligt jobbig tid har det varit....

Av Maria Jensen - 19 mars 2014 11:33

    Recept: * 125gram mjukt smör * 1dl råsocker * 1 ägg * 1,5dl vetemjöl * 0.5dl riven kokos * 0.5tsk bakpulver * en nypa salt * 100gram kvalitetschoklad med 70% kakaohalt * rivet ska från 2st apelsiner   1. Vispa smör och ...

Av Maria Jensen - 14 mars 2014 16:45

      Har bakat ett väldigt lätt och hälsosamt bröd :-) Jag är egentligen emot såna här färdiga paket men jag ville ändå testa och detta blev verkligen skitbra! Såna här brödmixer tänker jag testa fler gånger men dock ej färdiga kakmixer! Usch.....

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards