Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Ny chokladprovning

Av Maria Jensen - 19 januari 2013 08:11

Hej

Nu har jag ännu en gång provsmakat massa choklad. Även denna gång har jag köpt den på Chocolatte här i Karlskrona.


 

Massa fin choklad :)


 

choklad med 64% kakaohalt: god men inte så mkt mer. Ger den betyg 2 av 5


 

Choklad med 70% kakaohalt: inte alls god! Jag har smakat choklad med högre kakaohalt så det har inget med kakaohalten att göra. Ger betyg 1 av 5


 

choklad med 66% kakaohalt: Denn gillade jag! Otroligt knaprig och krispig. En ny favorit! Betyg 4 av 5 :)


 

Choklad från Malmö chokladfabrik 1888 med smak av lingon och en kakaohalt på 65%: Min nya favorit!!! Så himla god och lagom svag smak av lingon. Betyg 4 av 5


 

Chokladbräck med havssalt: usch! Alldeles för mycket havssalt, jag spottade ut den. Den får 0 av 5 i betyg.


 

Fina praliner, alla var jättegoda! Julpralinerna (dem tre till höger) hade alla i princip samma fyllning, dem var goda men det hade varit roligare om dem hade olika fyllningar.


 

Julpralin: pepparkaka


 

Julpralin: glögg


 

Julpralin: saffran


 

Min favoritpralin ever! Denna brukar jag köpa :) Pralin: passionsfruktstryffel :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Jensen - 12 oktober 2014 12:56

hej Nu när jag var i Tidaholm och hälsade på en kompis så fyndade jag en jättefin minimuffins plåt/form för 69spänn på Netto ;-) Som hittat! Tyvärr har jag ej nån bild men gå in på min instagram: mariaelisabethsskafferi :-)   Annars så håller j...

Av Maria Jensen - 22 september 2014 11:49

hej! Nu ligger man hemma och är förkyld...perfekt tillfälle att planera höstens och vinterns bakning! :-D   Först och främst ska det planeras för julens bakning och jag kommer vilja testa mig på och baka ett julknäcke, har köpt en såndär kavel ...

Av Maria Jensen - 21 september 2014 21:37

hej på er!!   Längesen jag skrev nåt här nu! Jag har saknat min bakning något enormt mkt men jag har inte haft så mkt inspiration... Min största inspiration till bakningen, min mormor, gick bort i januari iår... Otroligt jobbig tid har det varit....

Av Maria Jensen - 19 mars 2014 11:33

    Recept: * 125gram mjukt smör * 1dl råsocker * 1 ägg * 1,5dl vetemjöl * 0.5dl riven kokos * 0.5tsk bakpulver * en nypa salt * 100gram kvalitetschoklad med 70% kakaohalt * rivet ska från 2st apelsiner   1. Vispa smör och ...

Av Maria Jensen - 14 mars 2014 16:45

      Har bakat ett väldigt lätt och hälsosamt bröd :-) Jag är egentligen emot såna här färdiga paket men jag ville ändå testa och detta blev verkligen skitbra! Såna här brödmixer tänker jag testa fler gånger men dock ej färdiga kakmixer! Usch.....

Presentation


En blogg om bakning, klassiska bakverk och choklad. Vill ni kontakta mig: mariaelisabethsskafferi@hotmail.com

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards